Saturday, February 2

Now i'm in Zon 20 :)

Assalamualaikum sayang sayang semua :D

Alhamdulillah, atas kehendak Ilahi aku masih diberi nikmat iman, islam dan nafas. Aku dah masuk zon 20! Wheeew tak sangka. Rasa sekejap je, padahal.... Banyak dah dugaan dan cabaran hidup aku lalui selama sepanjang 20 tahun ni. Alhamdulillah aku masih di sini. Berdiri gagah walaupun kadang kadang tersungkur jatuh. Luka berdarah, melecet dan sebagainya. Pasti semua orang pernah rasakan.

Sekali lagi Alhamdulillah aku berjaya lalui nya. Terima kasih Ya Allah :')

Sebenarnya banyak cerita di sebalik hari lahir aku yang ke 20 ni. Banyak sangat, banyak sangat perasaan yang timbul. Tapi aku Bersyukur sangat, semuanya perkara yang tak ku mintak dan tak terduga tiba-tiba dapat free. Ni ha sampai tak tahu mana nak cerita, macam mana nak luahkan.

Sebab tu amik masa yang lama untuk buat special entry ni. Terima kasih menunggu :p

Di mulakan dengan Bismillahirrahmanirrahim :D

Sebenarnya 2 hari lebih awal sebelum hari 'kejadian' aku dah sambut birthday ni. Gilerr excited kan? Hehe biasa lah, housemate aku (9 orang) memang over sikit, selalu je nak over :p Kalau semua nak tahu. Sepanjang minggu ni, hati aku menyirap je dengan diorang. Kecik hati sampai nangis nangis malam malam taw! Sampai merajuk tak nak tegur, tak nak layan, tak nak pandang muka diorang. Dalam hati bengang seh dapat housemate cenggini rupa Haha Sabar je la~

Pada hari kejadian (khamis) pagi pagi lagi dalam pukul 8 ke 9 macam tu. 4 orang blah dari rumah, serentak pulak tu. apa naik satu kereta ke ape? (desus hati) Hari jumaat tak pegi class la tu, untung la ponteng~ (desas desus setan dalam hati) Dah lah tak salam *sigh (dah tak tau nak cakap ape lagi)

Diorang keluar je aku terus bangun dari katil. Tak boleh nak tido dah. Mengadap laptop leerr ape lagi kan. Tapi dalam hari yang sama member yang duduk luar, duduk dengan family tak duduk rumsis macam aku (bernama Ana) ajak keluar. Katanya ajak temankan pegi rumah kawan lah KONONnye. Ada makan-makan la KONONnye. Tapi makan makan ape maulud. Di situ dah timbul keraguan. Lagi ragu bila dia sebut 'pantai' Haha. Nampak tak kat situ? Sikit lagi nak dapat bau penipuan. 

Lepas tu, saja nak tengok reaksi member sorang lagi (Far) buat buat la muka malas, tak de mood. Dengan nada yang tah ape ape "Malas la aku nak keluar, nak duduk rumah" Ha muka da nampak cuak sikit. 30 saat selepas tu Ana call. Tak rasa ke macam ade orang ngadu? Perlu ke call? Padahal tadi dah msg membe sebilik aku (Eila) cakap nak kuar pukul 12 kan. Takot leteww planing tak jadi hehe. Time tengah siap siap tu tiba-tiba Far mintak camera. Timbul lagi kepelikan kat situ. Perlu ke nak bawak camera setakat nak pegi majlis makan makan hehe. Dia cuba mempertahankan hak nya "Eh salah ke aku nak amik gambar korang!" haha sentap seh budak tu.

Ting!

Da sampai. sampai kat pantai. Tapi yang aku nampak cuma makanan je kat pondok tu. Tapi makhluk lain takde. Berani tinggal kan makanan macam tu je. Ana kata tunggu jap, tunggu kawan-kawan die datang. Lepastu aku tanya la, kenapa tinggal kan macam ni je makan ni, takkan takde orang jaga? Die wat bodo je. Bukan sekali aku tanya, banyak kali..... Korang memang suka aku ragu ragu macam ni kan.

hari special kami bertiga :)

Happy birthday to u, happy birthday to u. Happy birthday to ila (20), ada (19), erna. Happy birthday to u. Ha hamat la terkezut bila diorang semua tetiba muncul dari bawah. Terharu sangaaatttt walaupun dah expect something time tu, hewhew. Alhamdulillah, bahagia rasa hati ni. Lupa semua kesedihan :D

Muka muka suprise planer :D sebelum kami bertiga sampai.

Masa tu kitorang habiskan masa dengan aktiviti suap-suap kek, huh suap la sangaatt kan, colet-colet krim kek dekat muka semua orang. Habis tudung and baju i u knowss. Lepastu turun kat laut, nasib la tak bawak baju. Kalau bawak dah lame dah terjun hehe. Tu la plan taknak bagitau, boleh kita bincang :p dan aktiviti terakhir main galah panjang. Seronok tapi group aku kalah :'D

H.O.U.S.E.M.A.T.E





T.H.E E.N.D

Selepas 2 hari birthday aku. Ada lagi satu suprised aku terima. Yang ni dari rakan sekelas. Korang memang terbaik lah. sanggup buat semua ni untuk aku, touching. Buat dalam class je. Ziha lah, beria ajak teman pegi jumpa kawan die. Last-last aku yang terkono. Adoimakai, malu taw! Sekali lagi terharu. Nasib tak meleleh time tu.





my Classmate.

Tapi satu je aku pelik dengan kawan-kawan aku. Celebrate birthday aku sebelum dan selepas 26 haribulan. 26 haribulan tu wat bodo je kan dengan aku. Macam bukan birthday aku hari tu. Pelik-pelik je hehe. Nak tukar tarikh lah :p Tahun depan buat lagi taw. Sebab tahun depan tahun terakhir kita bersama. Tapi mingkin aku akan ingat semua ni sampai bila-bila. Terasa special sangat dah 20 tahun. Tapi dugaan pada usia ni bertambah tambah berat.

Doa kan aku dapat tempuh dengan tabah ye kawan kawan :)

fadeup dgn diri sendiri. Rasa tepu sangat, tak tahu apa nak diceritakan. Kepala dah penuh dengan number number kot. Ni semua akaun punya pasal!! Erghh.

1 comment:

nae nematoda said...

selamat hari lahir , may ALLAH bless you always...
psst : fuyoo , sedap nye kek :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...