Thursday, January 24

Salam Maulidur Rasul

Assalamualaikum :) 


Hari ni 24 Januari 2013 bersamaan 12 Rabiulawal 1434H adalah ulang tahun kelahiran Rasul tersayang dan tercinta kita iaitu Nabi Muhammad SAW. Alhamdulillah, cuaca pun baik hari ni. Bagi yang pergi berarak tu mesti seronok kan. 

Aku?

Aku tak pegi pun hewhew. Kalau pegi macam mane boleh menaip sakan ni kan. Sakan tak sakan la kan, i tak mandi lagi pun. Kalau agak-agak ada bau tu sila abaikan ye Haha. 

So dalam memperingati Rasul kita, mari lah kita memperbanyakkan selawat ke atasnya. Melakukan perkara-perkara sunat yang baginda sering amalkan. Hari ni boleh potong kuku, sunat tu :p Kejap lagi nak bersiap-siap, nak keluar boleh dimulakan dengan langkah kanan. Sunat tuu :p Tapi...

Attention! 

Not even today. But everyday ok~ 

Andai Rasullullah masih ada. Semerbak lah haruman baginda. Setiap jiwa ingin bersamanya. NUR Muhammad terus bercahaya.
(Hafiz Hamidun-Lawkana Bainana) 

: Saya rindu Nabi Muhammad. Kalau baginda masih ada sekarang kemungkinan besar kita tak kan tersasar jauh macam zaman sekarang ni :'|

3 comments:

Mimie Najib said...

salam maulidur rasul.. seronoknya kalau dapat berarak..

Miss Noona Erna said...

Tau tak pe kak... Kat sini belum buat lagi, postpon kot.

KK said...

xterlambat nak ucapkan salam maulidur Rasul :)

bykkan selawat w/pon bkn pd hari maulidur Rasul..
salam perkenalan :)

jom join segmne sy :)
http://kkpyacrita.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...