Sunday, February 3

While marathon SETIA HUJUNG NYAWA

Hai, Assalamualaikum semua :D

Sementara cuti ni rajin sikit nak godek blog, dan setelah habis tengok marathon Drama SETIA HUJUNG NYAWA sementara nak menunggu last episod tak lama lagi ni tahu apa dah jadi?

Jeng jeng jeng.

Terbawak-bawak sampai dalam mimpi kau.. Makan pun ngadap laptop. Nasib mandi tak bawak sekali, hikhikhik. Ingat tak best cerita ni. Orang dok sohsehsohseh pasal cerita ni aku buat tak gheti je. alamaklumlah, pada lumrah nye aku tak suka tengok cerita cintan cinton sangat. Sedih, takot nanti terjadi pada diri sendiri (over dah ni).

Jadi, sebelum nak cuti ni. Aku ada copied cerita ni dari episode pertama sampai lah episod 22. Sebab memikirkan nanti kebosanan duduk rumah, apa salah nya layan drama. Angkut mak dengan adik sekali join Hahaha. Lepas Isyak tadi baru settle semua episode. Apa kesudahannya? Saksikan minggu ini ;) Yeke? Mungkin kot itu apa yang aku dah dengar dari orang orang lain..

Lagi satu, cerita ni inspirasi dari sebuah novel kan? Dan ramai yang kata tak berapa nak sama, ada kelainan sikit. Aku tak tahu. Aku ye kan aja. Sebab aku memang bukan peminat novel. Rasanya sebuah je kot aku pernah baca, tapi tajuk and jalan cerita pun dah tak ingat. Tu masa sekolah menengah. Tengok kawan baca aku pun nyibuk nak pinjam baca Hahaha.

Tapi nak tegur satu benda. Belum bersedia untuk pikul tanggungjawab sebagai isteri jangan lah cuba untuk berkahwin.
Hrm kenapa aku cakap macam ni? Sebab tangungjawab itu besar, ia satu amanah. Apatah lagi sebagai seorang isteri. Nak kena jaga suami, rumah, makan minum dia. Tapi kalau tak pandai boleh belajar. Lepas kawin pun boleh, tapi jaga lah aib diri sendiri yang tak berapa nak pandai tu, jadi kan dia sebagai rahsia rumah tangga kita supaya orang tak dok mengata macam-macam kat belakang. Satu doa mungkin. Biar family kedua belah pihak saja yang tahu, ok?

Tuntasnya...

Eceh bagi nasihat macam orang dah berumah tangga pulak. Jangan marah, ini cuma apa yang aku dah lihat di sekeliling. Malu lah, aku sendiri malu -_-' Tak tahu, diam-diam saja, jangan menguarkan pada public. Nanti orang kata kita tak pandai jaga laki, tak boleh jadi isteri yang baik.

Waallahualam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...