Friday, November 9

...About my dream wedding

Bismillahirahmanirahim 

"Sesungguhnya iblis dan keturunannya akan meraung dan berteriak sekuat hati, tatkala mendengar seorang lelaki dan wanita ingin mendirikan rumah tangga. Kerana itulah kadang-kadang teramat sukar untuk mengambil keputusan berkahwin dengan alasan belum bersedia. Kerana beratus jutaan anak iblis bersarang dalam hati seorang lelaki dan wanita yang ingin berkahwin."

Assalamualaikum to all readers.

Pada tahap usia yang nak mencecah 20-an ni mulalah pikiran-pikiran dewasa aku terserlah. Lagi-lagi perempuan, cepat je matang ek. And bagi diri aku kebanyakan orang cakap, aku ni seorang yang matang. bukan perasan tapi memang kenyataan pun (kerek) bila membebel boleh kalah kan makcik makcik hehe. Kebiasaan macam ni la personaliti orang yang lahir pada awal tahun iaitu JANUARI.

"owh die lahir bulan 1 ea? padan la nampak matang je"
"eh orang yang lahir bulan 1 memang cepat matang"

Nah.. Itu lah antara tanggapan orang kat luar sane tu.


Sebenarnye tu baru lah mukadimah kata. Belum masuk tajuk lagi pun. Cuma ada lah kene mengena sikit sikit hehe. Berbalik pada tajuk. Hrm 'my dream wedding' macam menarik! Korang mesti ingat aku nak kawin da kan? HAHAHA *hanya gelak je yang mampu aku bagi :p

Usha usha sikit lah baju wedding yang comel kat atas ni. Jangan bukan main nak skroll down aje. hehe.
Suka sangat kata-kata kat bawah ni. Jom jom !!

he will let me down sometimes. i will disappoint him
he will say completely useless things when he feels uncomfortable. i'll sound like his mom
he's not a knight. i'm not perfect
he'll hurt my feelings. i'll hurt his feelings
he won't complete me. only i can do that
BUT we will keep going :)

Eish ok lah! Lambat pulak aku masuk tajuk entry kali ni. Sebenarnye entry kali ni aku nak kongsi kan pada korang tentang pilihan warna, baju, dekorasi and photographer untuk wedding angan ku yang harap tak musnah lah ye hehe. Kemungkinan besar akan di buat di dewan. Sebab nak gabungkan antara pihak aku dan lelaki. So bersanding sekali je, tak ada majlis bertandang. sobsobsobss. Tetapi akan di gantikan dengan malam berinai :p

WARNA

Warna ni termasuk lah dengan tema, warna baju dan warna pelamin :D

- Pastel / Vintage / Royal
- Baby Blue / Baby or dusty Pink / Krim / Gold
- Beige colour

Banyak kan? Adeh memang bergado dengan warna la nanti haha. Maybe lah kan, aku lebih suka warna krim or pink for nikah. Nampak sweet sikit ahax! For sanding pulak biru, nampak tenang and sejuk mata memandang.

Memang adore sangat sangat warna lembut ni. Tapi masalahnye tak pasti. Kena ke dengan kulit aku ni nak pakai warna warna macam ni hehe.



Maybe sesuai intuk hantaran?







Ha ini dia!


WEDDING DRESS
Kalau boleh nak busana yang muslimah. tak nampak ketat, tak serabut, tak panas dan selesa..
Kat bawah ni aku ada tunjukkan sikit. Tak dapat banyak la, search-search lain yang keluar uhuk.

- Style Jubah modern / straight gowns / mini kurung lacy peplum
- with beads n 3D cute flowers











PELAMIN
Tanpa pelamin maka tak sempurna la  majlis kita. "tak ada pelamin, tak yah kawin" haha slogan sendiri.
Kat bawah ni adalah antara pelamin yang superb lawa! kalau boleh aku nak lagi simple. Tak suke crowded sangat, nanti nak amik gambar dengan family ramai-ramai sempit. Macam irine nadia punye pelamin, memang sweet n lovely.

- garden theme / vintage

 Just a simple one ^^

simple tapi eklusif :')







PHOTOGRAPHER & VIDOEGRAPHER
Mesti tak lengkap wedding kite kalau tak de jurugambar kan? so setelah di search search n search ni lah antara phothographer yang terbaik. korang boleh tekan kat link bawah ni taw. and jangan lupa tengok gambar gambar yang telah di hasil kan. memang cun lah! Sebenarnye banyak lagi. Tapi takkan nak tepek semua kan. Aku pilih yang mana betol-betol puas hati ;)

 Peveyhack Photography
Creeperz Photocraft Studio
Artmosphere Photography
Red Gincu
Nadia Zahari Photography
The Photolicious
Finger touch photography

Ni antara yang penting bagi aku bila nak buat majlis kawin. Sebenranya banyaaaaaak lagi kan. Tapi di sebabkan aku ni belum ada pengalaman langsung. Adik beradik belum ada yang da kawin, si ini je lah yang terlintas kat kepala ni hehe.

Entry ni adalah untuk suka-suka saja. Takde niat untuk menyinggung hati mana-mana pihak. Jangan salah anggap ye kalau ada sape-sape tak suka. Harap di maaf kan. Segala komen kritikan akan saya terima dengan terbuka. 
Ruangan komen di bawah adalah untuk para pembaca semua menyuarakan hak masing-masing.


p/s: Akan ku kejar sejauh mana pun kau berlari kerana hatiku ada pada mu :)
VISI: untuk membina satu keluarga yang hebat
MISI: Mengekalkan hubungan hingga ke jinjang pelamin 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...