Sunday, November 11

Perkara yang lelaki tak suka

Bismillahirahmannirahim. Assalamualaikum u'ollss.

Kali ni i'olls nak cerita pasal lelaki. Ya lelaki. Kenape dengan mereka? Apa yang berlaku? Boleh kah kita paham mereka?

Ha ini jawapan dia.

Ha tak main la rama-rama, bunga api sekali dia bagi ahax.
Ni pulak perbezaan antara Lelaki dan Perempuan. Unspoken communication.

Complicated nye seorang perempuan.
Hanya sepatah kata saje taw. Tapi dalam hati berkata-berkata. Ish-ish.

Blank
Lelaki pulak? Kalau sepatah-sepatah lah die. Takde main hati.

Ok sekarang dah paham kan.. Tak paham pun kene paham jugak taw. Bukan pakse tapi harus Hihihi.
Berbalik pada main point. Nak bagi tahu sikit tentang apa yang lelaki tak suka. Perkara yang tak boleh di bincangkan dengan lelaki. Tssk mengade lah kau laki.


  1. Jangan sesekali memberanikan diri cerita kat dia yang ade lelaki lain suka kat korang. Dalam erti kata lain, berlagak. Haha.
  2. Membenci ibunya. Jangan sesekali komplen apa-apa pasal mak dia. 
  3. Cerita tentang kecurangan yang korang buat belakang dia. Tak payah nak jujur sangat la kan.. Haha.
  4. Jangan cerita keburukan kawan-kawan dia.
  5. Jangan bandingkan diri mereka dengan yang dulu dan sekarang. 
  6. Jangan patah kan semangat diorang terhadap pekerjaan yang mereka sedang lakukan. Sebalik nya cuba lah untuk memberi semangat dan dorongan.
  7. Putus/bercerai adalah perkataan yang mereka tak suka nak dengar. Kalau boleh tolonglah hindarkan. 
  8. Kalau korang punya pendapatan/gaji lebih tinggi daripada si dia, jangan lah di perbesarkan. Sebab ini akan menyinggung perasaan si dia.
  9. Kalau terserempak dengan ex korang, jangan lah terlalu excited dan jangan ceritakan perasaan yang da lame tu dengan si dia. Past is past rite?
So conclusion nya kat sini. Sama-sama lah kite hindar untuk buat perkara-perkara terlarang ni. Agar hubungan kita akan lebih mesra dan mantop Hehe. Kalau sebelah pihak je yang usaha mane nak datang kan hasil. Yedak? Maksudnya kat sini. Kita sebagai perempuan jangan lah terlalu ego. Nak dia je jaga and paham perasaan kita. Tapi die tu sape nak jaga?


Jawapan di tangan anda, Tepuk dada tanya lah hati.








1 comment:

Maii said...

allahuakbar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...