Saturday, July 6

"aku sedang berubah.."


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum :D


Sebulan dah rasanya blog ni sepi tanpa berita. Cewahh. Maaf, memang sibuk. Takda masa untuk fikir itu dan ini. Dan sebulan ini juga lah aku tak balik rumah. Ni balik pun sebab nak puasa kan rabu ni, nak jumpa mak ayah, nak tengok adik beradik.. Tapi esok balik kolej balik. Sadiss. Ramadhan pulak jatuh pada hari rabu, so tahun ni puasa pertama di kolej la gamaknye hehe. Memang akui sesangat. Sem 5 ni rasa agak sibuk sikit. Aku semacam aktif tak tentu pasal hehe. Konon dah tahun akhir, macam macam lah program aku ikut haha. 

Alhamdulillah.. Sekarang ni aku rasa tenang sangat atas penghijrahan ni. Terasa bahagia dan bersyukur sangat-sangat atas segala rahmat yang Allah limpahkan pada ku. Bersyukur atas segala rezeki yang Allah telah luaskan untuk ku :) Allah tahu niat kita, jadi Allah permudahkan. Walaupun penuh dugaan tapi bila kita sentiasa positif, redha dan terima seadanya serta merta kita akan terasa ringan bebanan tu. Terasa lebih dekat dengan Dia dan terpelihara hati daripada negatif. 

Kita datang kat dunia ni dengan tangan kosong, akan mati juga dengan tangan kosong. Tiada apa tang akan kita bawa. Segala yang kita ada sepanjang hidup ni adalah milik Allah. Hanya pinjaman yang Allah beri pada kita. Kalau kita bersyukur, semuanya kita akan rasa cukup. Kalau orang memuji kita, kita tak mudah riak sebab kita tahu kita pinjam Allah punya.

Senyum selalu :) 

Terima kasih kawan-kawan atas sokongan daripada anda semua. Terima kasih pada family sebab menunjukkan reaksi yang sangat positif. Terima kasih pada si dia sebab membantu. Terima kasih juga pada Mu Ya Rabb sebab memberi kekuatan ini dan memberi taufiq dan hidayah Mu :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...