Wednesday, November 21

Free Gaza !

Assalammualaikum. 


Hot issue : Gaza di serang oleh yahudi kalau tak silap sejak Awal Muharram lalu. Dan Malaysia di antara negara islam yang rakyatnya boleh mencapai 70% atau lebih adalah peminat Mc'd. Eh? Apalak kene mengena. Kesinambungan ini memang ada kene mengena. Aku nak ajak korang boikot Mc'd sebab Mc'd tu restauran fraincais milik penuh yahudi. So kita tak yah lah nak mengaya kan diorang tu. Diorang kaya, diorang beli bahan api untuk hancurkan bumi Palestin :( kita ni pulak sebagai penyumbangnya. Duit kita sekali ada untuk jadi pembekal. Astaghfirullahhalazim..

So dah jelas kat situ? Untuk sokongan kuat lagi haritu Mc'd ada bagi burger free untuk menarik minat kita semua, seolah-olah mereka mahu menyambut kegembiraan atas apa yang dah berlaku pada Gaza. Dah dikata jangan ambil. Tapi orang kita berderet-deret dengan penuh ketegaran nak dapat kan benda free tu. Ish-ish-ish.

Bukan hanya Mc'd je tapi barang-barang and restaurant lain pun kita kene sekat. Aku ketengkan Mc'd sebab atas apa yang die dah buat. Jangan nanti ada yang bising "nak boikot boikot la betul-betul. Apsal lak Mc'd je" Ya sesetengah orang fikiran die tak berkembang. Ahax. Jangan marah, nanti kena jual.


Tadah tangan semua.




“Barangsiapa tidak mengambil berat tentang urusan umat Islam, maka bukanlah mereka daripada kalangannya”

Rasulullah saw juga telah bersabda yang bermaksud,

“Sebaik-baik manusia ialah yang memberi manfaat 

kepada manusia lainnya.

(Hadith riwayat Bukhary)






Cristiano Ronaldo, Pemain bola sepak termahal di dunia mengubah pandangan dunia terhadapnya apabila dia telah memberikan kasut emas yang dimenanginya kepada lembaga amal bagi membantu anak-anak Palestin.

Bekas pemain Manchester United itu yang kini bermain bersama kelab Real Madrid telah dilaporkan melelong kasut emas miliknya yang dimenangi pada tahun 2011 pada harga 1.4 juta euro. Wang hasil le
longan itu telah disumbangkan bagi membina beberapa buah sekolah yang hancur di sepanjang Tebing Gaza.

Sokongan Cristiano Ronaldo terhadap rakyat Palestin adalah signifikan dan pernah mengenakan skaf Free Palestin sebagai tanda sokong pembebasan Negara itu dan dikhabarkan juga pernah berkunjung ke tanah pendudukan Palestin sekitar tahun 2005-2007. Mari kita berdoa agar Cristiano Ronaldo mendapat hidayah memeluk agama islam...Amin... :)


Aku juga dapat tahu yang ramai artis kita di malaysia ni tengah sibuk buat kerja-kerja amal untuk membantu Gaza, solat hajat, tabung amal dan sebagainya. Antaranya Faizal Tahir yang ingin menjual semua trofi-trofi beliau untuk membantu. Alhamdulillah~


Semuanya dah tertulis dan ada hikmahnya :)
Sama-sama kita tadah tangan
"Ya Allah ya tuhan kami. Kau lah maha pemurah lagi maha penyayang. Ampunilah dosa-dosa saudara seislam kami. Beri lah mereka-mereka yang teraniaya kekuatan, ketabahan dan kecekalan dalam mengharungi dugaan yang kau beri. Kuat kan lah iman mereka. Sesungguhnya kau lah maha agung. Lindungilah mereka daripada ancaman Zionis. Berilah keredhaan dalam hati mereka. Tiada lain yang ku sembah melainkan mu Ya Allah"

UNTUK DANA :
Dana Sumbangan & Derma

Bank Islam: 12029010047880
Maybank: 562263010787
Bank Muamalat: 12070005133717
RHB Islamic Bank: 21245760004907
Bank Rakyat: 22-080-619592-2
Tabung Wanita & Kanak-Kanak Palestin | Bank Islam (M) Berhad: 1202-9010-0598-95

Sebarang MoU, perjanjian, usahasama, serta kerjasama ke arah penyumbangan dalam bentuk nilai yang boleh dimanfaatkan oleh rakyat Palestin dan kebebasan Palestin amat kami harap & alu-alukan. Segala usaha ke arah kebaikan ini hanya Allah saja yang layak membalasnya.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...