Monday, October 29

Letter for my future husband



Assalamualaikum. Saya harap awak di sana sihat-sihat saja di samping keluarga tercinta :)

My unknow future husband..

Awak adalah insan yang telah di tetapkan oleh ALLAH swt untuk bersama dengan saya, insyallah hingga ke akhir hayat kita berdua. Nama awak lah yang telah tertulis di Luh Mahfuz. awak adalah pemilik tulang rusuk saya dan juga sebagai imam saya. Jauh di sudut hati, yang samar. Tidak di ketahui langsung bila kah kita akan di satu kan, merasa kebahagiaan abadi yang telah kita tunggu selama inii Hanya tuhan yang tahu.

Mungkin saya tak mampu untuk jadi yang sempurna untuk awak. Tapi saya akan cuba untuk jadi yang terbaik untuk awak. Saya akan berusaha untuk jadi istri mithali dan solehah selama mana ia tak bertentangan dengan hukum syarak. Awak jangan risau. Makan dan minum, pakaian, kebahagiaan akan saya uruskan. Tapi saya nak mintak maaf kalau mungkin suatu hari nanti saya akan terkecil kan hati awak. Tanpa niat.

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Sebaik-baik wanita itu ialah apabila kamu memandangnya kamu akan senang hati (gembira), apabila kamu perintah, ia patuh kepadamu, apabila kamu pergi, ia akan menjaga dirinya dan menjaga hartamu."

Mungkin juga saya bukan lah yang pertama bagi awak. Tapi saya akan jadi yang terakhir untuk awak. Sama juga dengan saya :) Saya tak mintak lebih untuk majlis kita tu nanti. Beserdahana dah memadai yang penting cuma akad. Apa saja kerja awak saya terima. Janji kerja yang halal dan cukup untuk kita sekeluarga.

 Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Wanita yang paling banyak mendapat kurnia ialah wanita yang murah mas kahwinnya, yang senang nikahnya dan baik budi pekertinya. Dan wanita yang jahat ialah wanita yang mahal mas kahwinnya, payah nikahnya dan yang buruk budi pekertinya.

Saya pun tak mengharap kehenseman awak. Tapi biar lah die sedap mata memandang. Saya tak harap Awak baik seperti malaikat tapi biar lah seorang yang masih taat pada Allah swt. Pastikan awak cukup sembahyang 5 waktu sebelum nak melamar saya taw hehe. Supaya terdidik anak-anak kita nanti.

Jaga diri. Jaga kesihatan. Jangan merokok. Jaga tingkah laku. Taat pada allah dan ibu bapa. Kerja dengan ikhlas dan sabar menunggu hari bahagia kita.

Yang ikhlas,
your future wife


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...