Monday, May 21

sape suka kene marah kan


Marah marah marah...

Hai, assalamualaikum eberibadi! hehew, ermmm tak tau macam mane nak mula kan cerita, geram daripada malam tadi kot. ouh huh tak pe. sebab penyabar la baru sekarang aku luah kan hehe. ape perasaan apabila anda kene marah? takot sedih rasa nak marah balik pun ade kan? dan apa pula tindakan anda? eceh macam soalan pekse pulak dah.

Ahhh manusia, tau nak marah je. salah orang selalu je nampak. dan memang lumrah manusia tak boleh nak tegur elok-elok bila setan dah merasuk dalam badan. lagi-lagi orang yang tak tau nak sedar, die mintak tolong orang ni tapi nak marah marah. pebenda kau ni, eish.. dah tau nak mintak jasa orang, mintak la dengan cara baik. memang pantang betol aku dengan orang macam ni. and another type of people yang tak tau nak sabar. kalau time tu nak, time tu suruh buat something and time tu jugak la kau nak benda tu siap ek? pikir robot ape. entah entah robot pun boleh rosak kau keje kan.. =="

Lame-lame kan aku pulak yang kene rasuk setan. aku ni type yang tak suka lah orang nak marah marah aku. bukan aku tak boleh terima salah diri sendiri tapi kan cara teguran tu tak kene dengan aku. kalau nak tegur, tegur dengan baik. tak payah nak marah. kalau aku dah kecik hati kang ape pun tak jalan. kau da marah aku kan, tak kuase aku nak layan dah. perangai aku kalau marah dengan seseorang tu, aku tak boleh dan tak akan langsung pandang muka n bercakap dengan die. sampai lah orang tu yang mula kan untuk tegur aku dulu :)

Tapi aku cepat je baik, cepat nak reda kalau marah. kadang tu orang bukan tau pun aku tengah marah dengan die ni hehe. so orang tu pun bercakap dengan aku buat lawak ape semua, boom! aku terus lupa dah heheeh. erm tapi cara aku ni buat orang pikir aku tak boleh terima kesalahan. yelah orang marah aku aku marah orang tu balik merajuk la bagai. tapi tu lah conclusionnye kan, cakap baik baik sudah la ek ;)

peace no war!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...