Friday, May 25

let it be erna..


Salam jumaat semua. amacam harini? ada baik? jadi budak baik taw, jangan nakal nakal. nanti mak bebel. tak suka kan? jangan buat lah, tu pun mau cakap lagi ka? aiiyya pehal manyak tanda soal aku guna ni? tebiat eh? hrmm hrmm hrmm. sakit kot. 

Anyone can give up, its the easiest thing in the world to do. but to hold it together when everyone else would understand if u fell apart. that's true strength. *translate sendiri, bajet smart ek.

Weeww hari ni aku nak bersih kan hati akal dan fikiran. lantak p la sama mulut manusia. aku tak suka nak bermusuh musuh bagai. semoga kebenaran akan terbongkar suatu hari nanti, dan kau akan menyesal! HAHA. aku hanya mampu berdoa pada yang Esa agar jauh kan la aku daripada sebarang fitnah. kau penah rasa tak kene fitnah? nak aku buat? ouh sorry aku bukan jenis macam tu. jahat doh fitnah fitnah orang. dosa dia sama macam membunuh. kau takot nak bunuh orang. err takot aku (dengan muka cuak mcm tepijak taik khinzir)

Pagi ni aku buat amal (muka kerek). aku mintak maaf pada orang yang cakap aku macam macam, walaupun bukan salah aku. bukan aku nak cakap kat korang yang aku ni 'baik' tapi ade lah sikit. motif? aku tak suka bermasam dan bergado dengan orang. lagi lagi orang tu lebih jauh tua dari aku, huhu dasar____ sila isi tempat kosong. tapi beliau hanya senyap sunyi tanpa kata. mungkin beliau tengah rasa kekesalan pada tahap maximum atau memang dah benci kat aku kot. 

Ha canchu see that? sape macam budak budak? sape yang tak matang sekarang? sape sape sape? ha gua malas nak benyak citer der. lu buat tahik dengan aku, jangan risau. gua tak kan balas tahik pada lu. gula gula kapas lu dapat. angel ark? HAHA. (puuiihh)

Let them talk let them talk let them talk
Let them walk let them walk let them walk

Sama sama kita tadah kan tangan untuk mintak wang saku singgit dua..
Eh tak tak. sama sama kita tadahkan tangan ok. 

Ya Allah Ya Tuhan kami. Kau ampunilah dosa dosa kami. Jauh kan lah kami daripada sebarang kejahatan. Jauh kan lah kami daripada fitnah fitnah yang boleh memutuskan silaturrahim antara kami. Lindungi lah kami Ya Allah. Kuat kan lah hati erna ezaety menempuh segala dugaan yang kau berikan Ya Allah. Sesungguhnya Kau lah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang lagi Maha Mengetahui. 

Amin amin amin Ya Rabbalalamin~

/sucikan lah hati anda. jangan berfikiran singkat. dapat apa kalau kita buat jahat? kepuasan dunia yang kita cari tidak kekal selamanya. yang kekal hanya lah amalan baik yang kita akan bawa ke akhirat kelak. fikir fikir kan lah, dan selamat beramal :DD

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...