Monday, May 28

kisah cinta mak ayah

 Assalamualaikum

cinta cinta cinta. aku pun bosan hari-hari pikir, bercakap pasal cinta je...
tapi tu lah lumrah (yang kau nak merungut rungut pehal) mane boleh hidup tanpa cinta atau dalam nama lain kasih sayang. semua orang pun memerlukannya. 
cinta pada allah
cinta pada rasul
cinta pada ibu bapa
cinta pada adik beradik
cinta pada kawan kawan
dan cinta pada 'cinta' 

Tiba tiba aku terpanggil nak bercerita kisah percintaan my parent. haha menarik kan?
korang pun mesti nak tau kan kan kan *angkat angkat kening
Mak kata dulu time mak couple, mak tak penah pun bergadoh dengan ayah. (powernye mereka)
tapi macam tak percaya, mana mungkin? hehehe.
dulu dulu pun mana ade handphone. main surat surat je.
dulu ayah kene posting dekat sabah bape bulan tah. memang tak jumpa la kan. macam aku, mane ade jumpa jumpa ni. diorang cuma berbalas balas surat je. tau tau ayah balik bawak hadiah. merisik mak. tunang lame lak tu. 2 tahun~

tu yang mak pelik, zaman sekarang belum ade ape ape dah bergado macam nak rak. nanti da kawin macam mane? herm entah lah mak HAHA.
Mak bagitahu yang mak tak penah langsung menjawab/melawan cakap ayah
"takot la tu"
"bukan lah, dosa melawan suami"
(cuma mampu mendiamkan diri)

perangai ayah pulak kalau die marah sekejap je. nanti die elok sendiri
bak kata mak tak de, tak payah nak pujuk ke mintak maaf ke. tak payah tu semua.
alahai untung nye kan, hope aku dapat suami macam ayah :)
dan aku pulak akan jadi macam mak.
hormat suami sepenuh hati. ececeh HAHA.

Kot kot cinta aku ni macam diorang kot. jarak jauh dan selalu je di tinggalkan.
mak boleh kuat lalui semua tu, tak kan aku tak boleh?
mak dulu time pregnant pun ayah tak de kat sisi, sebab kene outstation.
selalu je kene tinggal. kuat je.
hrm hope aku ada semangat macam mak! yeah cayok cayok!

Jadi kan kisah percintaan diorang sebagai panduan.
Aku harap sangat dan nak sangat dapat suami yang macam ayah :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...