Tuesday, May 15

EGO !


Salam sejahtera ke atas kamu semua :). Moga hari-hari anda semua bahagia hendak nye ia. Lagi-lagi pada awak sorang tu. Hai awak.. Suka baca blog saya ye, sebab ape? Sebab kita tak dapat contact, FB tak de, HP tak layan, JUMPE tak dapat. Herm sabar subuh tak sabar masuk kubur haha bak kata johan raja lawak *gurau je lah 

Girl language:
five minutes - half an hour. 
nothing - something. 
I'm just tired- I'm upset, hug me. 
whatever- go die. 
i hate you - please come back. 
im fine - i need a hug. 
go away - hold me tight. 
i ignore you - give me your attention.

Ego: inability to "put oneself in other peoples' shoes" (wikipedia) yang bermaksud seseorang yang x boleh, x sanggup nak letakkan salah die pada diri sendiri. asik nak menyalahkan orang je, nak cover la tu. dia je yang betol, bagus sangat la tu kan. ish ish ish. biase nye lelaki lah. berkemungkinan besar kaum adam yang tak boleh terima kekalahan. kenape? dia pikir dia bagus n berkuasa sangat kot. wallahualam. jangan marah ye lelaki hahaha. geram nie.

Tapi bukan lelaki je, perempuan pun ade. macam aku, aku pun ada. tapi tak leh nak lawan yang sorang tu. lelaki kan, ego die lain sikit. susah nak mintak maaf, memujuk, terima kesalahan sendiri. mau aku tak pasrah dengan perangai macam tu. nak aku besabar je, sampai masa meletus jugak gunung berapi kan? entah lah, tak paham sungguh! tau nak marah orang lain je, cuba lah marah diri sendiri tu. dia punye salah, kita pulak yang kene marah. eish. sabo je lah yek.

kau buat diri ku kosong kosong
setiap tutur di perhatikan kau cari cara putar belit kan
kau jadi kan diri ku kosong kosong....
*kosong-najwa latif


kini aku bangkit
membuktikan yang ku tak sakit
dengan segala perit yang kau berikan..

*tak pe. tak contact kan. lari kan. tinggal kan aku macam ni kan. u better watchout ! Hahaha.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...