Tuesday, May 8

Ayat maut dari kaum hawa



Never apart. Maybe in distance, but not in the heart.

Assalamualaikum. Macam mane? Ada baik? Hehe entry kali ni pasal ayat-ayat maut perempuan bila dalam keadaan yang tegang or dalam tengah bergado/ geram lah ye.. Memang betul pun semua ni, tak caye? Cubalah ye. Dan tanye pada kaum hawa lain ;)


1. Ok Fine!
Wanita selalu menyebut perkataan ini jika merasa diri mereka betul dan ingin mengakhiri pertengkaran. lelaki perlu diam. Tak perlu bersuara jika ingin meredakan keadaan.

2. Bagi saya 5 minit
Hah! ni memang selalu berlaku. Lebih-lebih lagi kalau nak bersiap keluar pegi jenjalan. Amboiii bukan main lagi nak melaram dam make up. 5 minit yang mereka cakap sebenarnya  bermaksud 5 jam. Dalam 5 minit yang mereka cakap, lelaki sempat lagi p lepak kat kedai mamak, tido n balik rumah balik.

3. Tak ada apa-apa / Nothing !
Ayat ini menunjukkan wanita sedang cuba untuk bertenang dan juga sedang cuba menyembunyikan sesuatu. Mereka menyimpan perasaan marah dalam hati sebab tak mulakan pergaduhan. Biase nye bergaduh macam nie akan berakhir dengan lebih aman.

4. Pergi lah buat sana! Tadi nak sangat!
Ini adalah merupakan cabaran bukan nya dapat kebenaran. Wanita hanya ingin menduga lelaki. Jadi jangan lah berani buat. Ok!

5. Keluhan kuat "HERM!"
Ini sebenarnya adalah satu ayat. Wanita akan bertindak macam ni bila mereka merasakan tiada gunanya menghabiskan masa bertengkar pasal perkara yang tak patut dan tak penting pun bagi mereka.

6. Tak apalah
Kalau wanita cakap macam tu, maksudnya mereka fikir sedalam-dalam nye tentang bagaimana dan bila kamu akan menerima akibat kesilapan yang kamu buat. So beware ;)

7. Terima kasih
Bila wanita berterima kasih kepada kau, terima lah dan jangan cuba untuk mempertikai kan. Jawab saja "sama-sama". Tapi jika wanita cakap "terima kasih banyak-banyak ye!" tu maknanya bukan wanita itu berterima kasih tapi menyindir. jangan lah pulak jawab "sama-sama". Kang ni makan die HAHAHA.

8. Apa-apa aja lah / Watever!
Ni adalah perkataan yang paling sopan untuk menggantikan F**K YOU ! Jadi awas jangan sampai kamu dapat ayat ni wahai lelaki :p

9. Jangan risau, saya dah tau macam mane nak buat :)
Wanita cakap macam tu bila mereka dah berkali-kali suruh kamu buat sesuatu untuk dia, tapi akhirnaya mereka yang kene buat sendiri. Ish geramm je >_<

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...