Monday, November 25

PENGALAMAN SEPANJANG PRAKTIKAL (L.A)

Assalamualaikum

Tiba-tiba muncul je cerita pasal praktikal kan. Tah pape je hehe. Ni antara perkara yang penting lah bagi aku. Kalau dah penting mestilah kena cerita dalam blog kan. Nanti dah tua, anak cucu boleh baca kan hehe.

Praktikal ni benda yang seronok sebenarnya. Banyak pengalaman yang kita dapat. 

Sebelum praktikal ada cuti seminggu. Lepas tu rasa malas je nak pegi praktikal masa hari pertama tu. Nasib la ade geng, semangat sikit huhu. Sepanjang keje ni (praktikal mcm panjang sgt nak kena taip, ihiks) housemate aku dr JB tumpang duduk rumah. Kira nya mak ayah aku buat sementara ni ada 3 orang anak perempuan lah. Muehehe. 


Selfie firstday keje haha. Macam kelako je. 
Minggu pertama mmg bosan, kurang kerja. Tapi hari pertama tu pegawai belanja kitorang lunch. Untung tak? Memey arr. 

Walaupun minggu pertama kurang kerja tapi kepala sakit, badan letih, terasa penat sangat tak boleh blah. Kemungkinan perubahan suhu. Duduk pejabat kan aircon bila keluar panas terik pulak tu. Lepastu dari pagi sampai petang kerja. Kalau kat kolej ada jugak gap. 

Baru ko tahu kerja tu penat!


Ni dekat Puteri Resort. Release tensiooon. 
Aik asal nak tension pulak? Ha sekarang baru aku tahu kerja dekat pejabat ni boleh tahan dia punya penat. Macam kerja, boleh kata multi-work bhaha. Pegawai aku sendiri cakap.

2 orang ni lah housemate aku kat kolej. Dekat pejabat pun ngadap diorang jugak. How sweet :') haha.

Ha dah cerita cerita tak bagitahu pulak kan dekat mana aku keje. Sebenarnya aku keje dekat Sektor Pendidikan Islam. Memang best! Sporting habis pegawai kat sana. So memang selesa lah. Takde kekok kekok hehe.

Tiba tiba teringat. Hahaha nak gelak jap. Mula mula tu nak cam muka n nama masing masing kan tak berapa nak pikap kan. Pegawai lain bagi arahan, pegawai lain pulak aku bagi dokumen. Kena gelak aje sebab tersalah orang -_-" bukan apa. Muka macam sama je aku tengok hoho.

Kitorang bertiga ni lain lain unit. Aku bahagian pengurusan pelajar masuk n tukar sekolah beraliran agama. Boleh dikatakan hari hari mengadap parents. Pening, macam macam perangai. Pening arr. Sebenarnya ni baru lepas azab melayan kerenah pemohonan pelajar ke tingkatan 1. Tarikh da tutup pun nak mohon jugak. Lepastu nak marah marah pulak. Dah kenapa pakcik? Ayooo. Kami ikut prosedur macam mana nak layan. Kannn. 

Minggu depan minggu akhir. 6 december dah letak jawatan da :p rasa sedih pun ada, sbb macam dah rapat dengan diorang semua. Tapi apa kan daya perjuangan harus di juangkan hhaha!


Ni gambar latest. Gambar harini. Pegawai semua takde seminggu buat pemilihan tingkatan 1 seminggu. Tinggal aku dengan kerani je. Boleh bayang tak dia punya boring macam mana? Tapi parents tak berenti jugak datang. apa boleh buat. Ini lah kerja aku hehe.

K lah byeee
Assalamualaikum.
Doa kan aku berjaya ya!





















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...