Friday, July 20

KARMA

Assalamualaikum wbt


Hai. i'm here again hehe, nak puasa dah 21 haribulan ni bersamaan pada hari esok. so malam ni dah start tarawih ya. ihiks. korang percaya tak pada hukum KARMA? atau maksud lain. ape yang korang dah buat pada orang lain, tak kesah lah baik ke jahat ke. korang akan dapat balik yang sebijik, setimpal dan se angkatan dengan nye. percaya? 

Percaya lah.. tuhan dah janji kan. tak di balas di dunia, akan di balas di akhirat kelak. beware! what goes around comes around. so keep stay ur circle positive :) lagi lagi dunia nak akhir zaman ni. tuhan bayar cash taw! tak de tunggu tunggu lagi. 

sebagai contoh : jangan terasa. tiada kene mengena dengan yang hidup atau yang dah mati. sebagai ingatan bersama.
Kalau dulu kita biarkan mak kita. tak de masa nak berborak, bermanja manja, selalu je bertekak. then di sebabkan perkara yang tertentu. mak dan kite kembali baik. duduk sama sama, bawah bumbung yang sama. dalam sebulan dua, di takdirkan mak sakit teruk. kita ni yang dulu sibuk dengan kerja, dengan ego sendiri tadi di beri peluang untuk berbakti untuk mak yang sudah melahirkan kite. sudah tiba, kite jaga die macam mane die jaga kite pada waktu kecil dulu. macam mane die susah nak jaga. macam tu lah yang kite rasa. 

jadi apa yang nak aku sampai kan kat sini yelah. dunia yang kita huni ni tak pernah berhenti berputar. tak pernah terlupa untuk berputar. kita akan rasa sakit sepertimana kita pernah sakitkan hati orang dulu. kita akan rasa bahagia, sepertimana kita pernah bahagia kan orang dulu. kita juga akan dapat kebaikan atas kebaikan yang kita lakukan, begitu juga sebalik nya. 

Bersabarlah wahai manusia, makhluk allah swt yang paling berakal dalam dunia ni. jangan laju je nak membalas kejahatan yang orang dah buat pada kita. pikir sebaik baiknya. pernah tak kite sakit kan hati orang sebagaimana orang menyakiti hati kita. 

"biar orang buat kita, kita jangan buat orang. suatu hari nanti dia akan rasa kesakitan yang kita rasakan, jangan risau. kerja membalas tu semua kerja tuhan. kita tak ada kuasa untuk menghukum sesama makhluk. sabar dan tunngu. masanya akan tiba :)"

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK 2012
Jangan ponteng puasa taw :p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...