Saturday, June 18

Perjuangan bermula !





Assalamualaikum

I'm back ! Suke dapat balik minggu nie. 
5 hari dekat sana bagaikan mencabut2 tulang2 ku 

Dan nak cerita pengalaman kat sana tu..
Pada mula nya memang la tersangat perit, sampai ase nak cabut lari je, macam2 lah pikir..
2 3 hari hati sebak je, muke x ikhlas je, begenang je airmata, bila malam nak tido menangis.
Tambah pulak dengan UPU yang aku harapkan tu, x dapat. 
Sejak tu aku kene terima mungkin ini tempat yang terbaik untuk aku mencari ilmu, memang ade hikmahnye.
Kat sane memang the best, MOSTLY ABOUT ISLAM !
die macam UIA taw.
Tahun depan pon kolej tu da nak jadi universiti.. Beruntunglah aku hahaha.
Antarabangsa tu, macam2 orang ade, tapi x seramai org bumiputra lah .

Tahun nie jugak, tahun kemasukan yang paling ramai, pihak sana pon x sangka. Seribu lebih! memang masak alah la diorang nak handle time minggu orintasi.
Time kat sana memang x cukup tido, 2 3 jam je..
Sebab kene bangun pagi subuh ke masjid and qiamullail.
Insaf jugak pegi sana, hari2 kepala dan hati nie kene basuh dgn penceramah dan pensyarah kat sana.

Sejak tu, aku da boleh terima belajar dekat sana.
Diorang memahami jiwa remaja seperti kami.
Subjek wajib kat sana yelah bahasa arab, semua kene amik.
Jumaat tu ade exam bahasa arab and english.
Tapi aku x kene amik exam arab tu, sebab kos aku akan terus di hantar ke class bahasa arab 1 ke 2 ..
Fakulti Akademi Pengajian Islam memang kene lah amik bahasa arab tu =='

Kini aku da boleh terima.
Redha je..
Semuanya sebab allah syg kami ! Sebab tu la die anta kitorang ke sana.
Sampai bila kan nak hanyut dgn duniawi nie.

"SESUNGGUHNYA DI SEKELILING KITA NIE DI PENGARUHI OLEH KESERONOKAN, TAPI PERCAYALAH IA SEBENARNYE MENDATANGKAN KEBURUKAN"


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...