Wednesday, June 8

Menghadapi masa Depan ....


Assalamualaikum semua :)
Tak lama lagi aku da nak pergi sambung belajar.. Da nak jadi orang yang lebih matang. Explore ilmu dunia & akhirat. Insyaallah ....

Tapi aku takot nak menghadapi  masa depan.. Yang memang tak akan sama dengan hari ini.
Aku takut , aku x boleh nak berdikari sendiri.
Aku takut , aku tak dapat nak berjaya.
Aku takut kehilangan apa yang aku ada disekeliling aku sekarang
Family
Teman hidup
Kawan
Yang aku SAYANG.

Aku takut dengan dugaan yang datang.
Aku takut aku tak kuat.

“Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya, ke mana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi…”

Aku sentiasa ingat..
Apa aje Allah duga kita, semuanya ade hikmahnya.
Kerana Allah sentiasa beri yang terbaik kepada Hambanya..

13/6 nanti aku da nak pegi.
Pengurusan & Pentadbiran Islam.
Aku xtaw apa yang aku akan belajar.
Hope boleh bawak . Amin ....

KUIM ! I'm coming .... !!!

'Semua orang akan cakap, "Alah dekat je, xjauh pun dari rumah kau". Tapi kau x tau, jauh ke dekat kat sana aku berdikari sendiri. Susah senang sape je tau kan.. :)'
Sedih la kan... kita x penah jauh dari family, kalau ade kawan aku ok aja dong.. Tapi masalahnya semua baru kat sana. Eishhh... Yang penting niat kan, niat aku pegi sana nak belajar n berjaya ! Tabahkan lah hati kalau terpaksa mengadap orang2 yang memang x sebulu dengan aku ...
Selamat lah beroomate ye ... :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...